Štítek: office

Základní vývojový diagram vyvojovy diagram3

Základní vývojový diagram

Vývojový diagram je jedním ze základních typů diagramů ve Visiu. Zjednodušeně lze říci, že slouží pro tvorbu nákresu procesu či směru vývoje od začátku až do konce. Díky Visiu lze do diagramu přidávat snadno nové obrazce, spojovat je a doplňovat popisky. Přečtěte si krok za krokem, jak na to. Pokud se chcete naučit využívat více nástrojů […]

Vytvoření dotazu qry1

Vytvoření dotazu

Pro získání informací z tabulek jsou určeny Dotazy (queries). Tento objekt v Accessu získává data z tabulek nebo jiných dotazů podobně jako filtry v Excelu, ale na mnohem pokročilejší úrovni. Dotazy umí nejen filtrovat, ale také počítat, seskupovat, a dokonce i provádět hromadné úpravy v tabulkách – např. zdražení všech výrobků. Již víte, jak se […]

Vytvoření nové tabulky 0

Vytvoření nové tabulky

Ve vytvořené databázi je dobré začít s tabulkami, bez nich totiž databáze nemá smysl. V minulém díle jste se mohli dočíst, jak správně založit novou databázi. Nyní se podíváme na tvorbu tabulek, opět pracujeme s verzí 2010. V Accessu není omezen počet řádků v tabulce, lze do ní však umístit max. 255 sloupců. Tento počet […]

29. Videonávod – Oddíly v PowerPointu oddily

29. Videonávod – Oddíly v PowerPointu

Pro uspořádání snímků v prezentací do kapitol můžeme v PowerPointu od verze 2010 využívat Oddíly. V tomto videonávodu se dovíte, jak se s nimi pracuje. I pro přednášejícího může být rozdělení do Oddílů vítanou vychytávkou, díky které rychleji najde požadovaný snímek, či celou kapitolu jednoduše přesune na jiné místo. Pokud vám návod pomohl, staňte se […]

Založení nové databáze db1

Založení nové databáze

Aplikace Microsoft Access slouží k vytvoření a správě databází. Obecně lze říci, že jde o vyšší level Excelu, protože Access nemá omezení na počet řádků v tabulkách a také propojení mezi tabulkami je tvořeno mnohem efektivněji než u Excelu – pomocí relací. Databáze je soubor souvisejících dat a objektů pracujících s nimi. Access umožňuje vytvářet […]

Konec stránky před odstavcem odstavec1

Konec stránky před odstavcem

Jak nastavit odstavec ve Wordu správně tak, aby začal na nové stránce? Lidé často používají enter, v horším případě tabulátory nebo dokonce mezerníky, aby dostaly text na požadované místo. Nevyhnou se ale budoucím útrapám při snaze něco změnit nebo přidat nové texty. Pomocí vhodného nastavení odstavce jej lze jednoduše přesunout na další stránku a navíc […]

Záměna písma v prezentaci zamenit pisma1

Záměna písma v prezentaci

Při tvorbě prezentací se často setkávám s tím, že musím sloučit několik prezentací do jedné a potýkám se s různým formátováním a vzhledem celé takové „sloučené“ prezentace. Pro sjednocení designu slouží více nástrojů, my se v tomto návodu zaměříme na jeden z nejjednodušších. Jde o nástroj Záměna písem. Umí nahradit jeden typ písma druhým, a to […]

Scroll to Top